Wanneer je kaart verloren geraakt of gestolen wordt, is het belangrijk om die meteen te blokkeren. Ook wanneer je je in het buitenland bevindt. Dat kun je het snelst via Card Stop in KBC Brussels Mobile.
Hoe blokkeer ik mijn kaart in KBC Brussels Mobile?
- Meld je aan in KBC Brussels Mobile
- Tik op 'Mijn KBC' en ga naar 'Je contacten'
- Tik op 'Alle contacten' en kies 'Card Stop' onder 'Algemene contacten'
- Kies de kaart(en) die je wilt blokkeren
- Kies de reden (kaart verloren, kaart gestolen of vermoeden van fraude)
- Bevestig om je kaart te blokkeren
Ook Kate helpt je met je kaart
Vraag aan Kate, je digitale assistent in KBC Brussels Mobile, om je kaart te blokkeren.
Geld ophalen in het buitenland

Je kunt ook je kaart laten blokkeren door te bellen naar Card Stop op 078 170 170. Daarnaast kun je bij Card Stop de zogenaamde Emergency Cash Advance service aanvragen.
Met deze service wordt geld ter beschikking gesteld. Dat kan doorgaans al binnen de 2 uur en gebeurt meestal via Western Union (als er zich een kantoor in je buurt bevindt). Het telefoonnummer is afhankelijk van waar je je bevindt.
Je kunt het maximum van het nog beschikbare bedrag van je geblokkeerde KBC Brussels-Kredietkaart/KBC Brussels-Prepaid Kaart opvragen. De verrekening gebeurt via de uitgavenstaat.
Daarnaast is het ook mogelijk om geld te laten transfereren door een vriend(in) of familielid.
Wat moet ik doen als ik ook mijn smartphone kwijt ben?
Ben je samen met je kaart ook je smartphone kwijt? Bel ons onmiddellijk (24/7) en we blokkeren al je KBC Brussels-apps.
Wat moet ik doen als ik mijn kaart kwijt ben in het buitenland?

- Blokkeer je kaart in KBC Brussels Mobile of bel Card Stop
- Is je KBC Brussels-Kredietkaart/KBC Brussels-Prepaid Kaart geblokkeerd en heb je geld nodig? Bel Card Stop en je krijgt een lokaal telefoonnummer om dit verder te regelen
- Je kunt je geld ophalen in de buurt