Je betaalkaart is defect. Wat nu?

Wanneer je betaalkaart defect is, kun je een vervanging aanvragen in KBC Brussels Touch of KBC Brussels Mobile, of je vraag aan Kate stellen.

Debetkaart defect?

Als je een vervanging van je debetkaart aanvraagt in KBC Brussels Touch of KBC Brussels Mobile ligt het nieuwe exemplaar in beide gevallen binnen de 5 werkdagen in je brievenbus.

Ben je minderjarig? Vraag dan aan één van je ouders of je wettelijke vertegenwoordiger om de aanvraag te doen in jouw plaats.

De prijs van je debetkaart is inbegrepen in die van de KBC Brussels-Plusrekening. Bij een KBC Brussels-Basisrekening betaal je er 6 euro voor.

  1. Open KBC Brussels Touch en klik op ' °°° Meer'
  2. Kies 'Debetkaarten'
  3. Klik op je defecte debetkaart
  4. Klik op 'Beheer'
  5. Kies 'Blokkeren of vervangen'
  6. Volg de instructies op je scherm
  1. Meld je aan in KBC Brussels Mobile
  2. Tik op 'Mijn KBC'
  3. Tik op je defecte debetkaart
  4. Kies 'Blokkeren of vervangen'
  5. Tik op 'Vervang je kaart'
  6. Volg de instructies op je scherm

Ga dan naar je KBC Brussels-kantoor. Daar krijg je onmiddellijk een KBC Brussels-Go Kaart mee, die je kunt blijven gebruiken tot je nieuwe debetkaart is aangemaakt.

Enkele weken voor de vervaldatum stuurt KBC Brussels je automatisch een nieuwe kaart.

Na het openen van je rekening hoef je niet te wachten tot je je debetkaart ontvangt om ze al te gebruiken. Dat kan omdat de kaartgegevens al beschikbaar zijn in KBC Brussels Mobile. Ook wanneer je een nieuwe debetkaart aanvraagt omdat de vorige gestolen of verloren is, kun je meteen na je aanvraag beroep doen op je kaartgegevens.

Hoe? Meld je aan in KBC Brussels Mobile en tik op ‘Betalen’ en daarna op ‘Betaalmiddelen’. Kies vervolgens je nieuwe debetkaart en tik daarna op ‘Kaartdetails bekijken’. Door die gegevens te koppelen aan bijvoorbeeld je Google Wallet, Fitbit-of Garmin-app, betaal je meteen met je smartphone of smartwatch.

Ook Kate helpt je met de vervanging van je kaart

Een nieuwe betaalkaart aanvragen? Vraag het gerust aan Kate, je digitale assistent in KBC Brussels Mobile.

Stel je vraag aan Kate

Kredietkaart defect?

  1. Meld je aan in KBC Brussels Mobile
  2. Tik op 'Mijn KBC'
  3. Kies je kredietkaart onder 'Betaalmiddelen'
  4. Tik op de drie puntjes rechtsboven
  5. Tik op 'Blokkeren of vervangen'

Of vraag het aan Kate

  1. Meld je aan in KBC Brussels Mobile
  2. Tik rechtsboven op Kate
  3. Typ 'kaart vervangen'

Kate helpt je meteen verder.

Gebruik je onze app nog niet? Contacteer dan je KBC Brussels-kantoor of KBC Brussels Live.

We kijken je kaart na en vervangen ze zo snel mogelijk als dat nodig is.

Hoe vraag je je pincode aan?

Heb je een nieuwe KBC Brussels-Debetkaart, KBC Brussels-Kredietkaart of KBC Brussels-Prepaid Kaart aangevraagd? Dan ontvang je je nieuwe kaart gewoon thuis. Je hoeft dus niet meer langs te gaan in je KBC Brussels-kantoor. Je pincode vraag je op in KBC Brussels Mobile of per sms.

Meer info

Geweigerd: mijn debetkaart, kredietkaart of prepaidkaart

Er zijn verschillende oorzaken mogelijk waarom een kaart wordt geweigerd. 

Meer info