Schade aangeven? Dat doe je zó

Schade aangeven? Dat doe je zó

Een schadegeval – zoals een lek in het dak, een brand, diefstal of vandalisme – komt altijd op het verkeerde moment. En wanneer je ermee te maken krijgt, gaat je aandacht natuurlijk vooral uit naar een oplossing voor het probleem: je wilt dat lek (laten) maken of die gestolen laptop terugkrijgen. Je verliest dus liever niet te veel kostbare tijd en energie met de aangifte van het schadegeval. Gelukkig maken wij het je heel makkelijk om schade aan te geven. Volg even mee.

Bij ons kun je terecht. Op elk moment

Het stormt niet alleen tijdens de openingsuren van onze kantoren. Daarom zorgen wij ervoor dat jij op eender welk moment een aangifte kunt doen: ’s avonds laat, in het weekend, voor dag en dauw – en natuurlijk ook tijdens de kantooruren.

Aangifte doen via onze app of telefonisch

Je wilt een schadegeval aangeven? Dan heb je als KBC Brussels-klant verschillende opties:

  1. Geef je schadegeval aan via KBC Brussels Assist. Deze handige app bespaart je heel wat tijd en papierwerk. Hij kan je ook meteen in contact brengen met je verzekeringsagent of de KBC Brussels-bijstandscentrale. Zo gaat zelfs een digitale aangifte gepaard met persoonlijke ondersteuning.
  2. Je kunt telefonisch contact opnemen met je KBC Brussels-verzekeringsagent.
  3. Je kunt ook de intake van je schadegeval zelf doen op 0800 964 64 of op het nummer
    +3216 24 24 24 als je vanuit het buitenland belt.

Deze informatie bezorg je aan je contactpersoon

Schade verzekering

Om je zo goed mogelijk verder te kunnen helpen, hebben we de volgende informatie nodig:

  • De datum waarop de schade zich voordeed
  • Een korte omschrijving van de schade (waterschade, glasbreuk, schade door brand, …)
  • Foto’s en eventuele andere bewijsstukken die de schade aantonen

Bezorg ons die informatie via KBC Brussels Assist of je verzekeringsagent, en wij doen de rest!

Schade aangeven: zó gebeurd.

Persoonlijke begeleiding

Goed om te weten is dat bij KBC Brussels iedereen zich aan een persoonlijke begeleiding mag verwachten. Het speelt dus geen rol of je je KBC-Woningpolis al dan niet digitaal aangekocht hebt. Bij ons staat er bij de schadeafhandeling áltijd een KBC Brussels-verzekeringsagent klaar om je belangen te behartigen. 

Is deze pagina nuttig voor jou? Ja Neen

Hoe verzeker ik mijn huurwoning of -appartement?

Je huurwoning of -appartement verzekeren tegen risico’s is een slimme zet. Maar hoe gaat dit precies in zijn werk?
Hoe verzeker ik mijn huurwoning of -appartement?

Wonen in Brussel

Wonen in Brussel is uniek en veelzijdig. Wij staan je graag bij met advies over kopen, investeren en (ver)bouwen
Wonen in Brussel

Energie-renovatiecheck

Ontdek welke energiebesparende maatregelen best zijn voor jouw huis, hoeveel je bespaart en hoe snel je de investering terugverdient.
Energie-renovatiecheck

Sparen voor een huis

Lijkt een eigen woning financieel niet haalbaar? Tuurlijk wel, je moet gewoon goed voorbereid zijn.
Sparen voor een huis
KBC gebruikt cookies om je surfervaring aangenamer te maken. Zo kan KBC ook beter inspelen op je behoeften en voorkeuren. Door verder te surfen ga je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer info? Of wil je geen cookies?Klik hier.