Schade aangeven? Dat doe je zó

Schade aangeven? Dat doe je zó

Een schadegeval – zoals een lek in het dak, een brand, diefstal of vandalisme – komt altijd op het verkeerde moment. En wanneer je ermee te maken krijgt, gaat je aandacht natuurlijk vooral uit naar een oplossing voor het probleem: je wilt dat lek (laten) maken of die gestolen laptop terugkrijgen. Je verliest dus liever niet te veel kostbare tijd en energie met de aangifte van het schadegeval. Gelukkig maken wij het je heel makkelijk om schade aan te geven. Volg even mee.

Bij ons kun je terecht. Op elk moment

Het stormt niet alleen tijdens de openingsuren van onze kantoren. Daarom zorgen wij ervoor dat jij op eender welk moment een aangifte kunt doen: ’s avonds laat, in het weekend, voor dag en dauw – en natuurlijk ook tijdens de kantooruren.

Aangifte doen met KBC Brussels Mobile en KBC Brussels Touch, of telefonisch

Je wilt een schadegeval aangeven? Dan heb je als KBC Brussels-klant verschillende opties:

  1. Geef je schadegeval aan met KBC Brussels Mobile of KBC Brussels Touch. Dat bespaart je heel wat tijd en papierwerk. Deze apps kunnen je ook meteen in contact brengen met je verzekeringsagent of de KBC Brussels-bijstandscentrale. Zo gaat zelfs een digitale aangifte gepaard met persoonlijke ondersteuning.
  2. Je kunt telefonisch contact opnemen met je KBC Brussels-verzekeringsagent.
  3. Je kunt ook de intake van je schadegeval zelf doen op 016 24 24 24 of op het nummer
    +3216 24 24 24 als je vanuit het buitenland belt.

Deze informatie bezorg je aan je contactpersoon

Schade verzekering

Om je zo goed mogelijk verder te kunnen helpen, hebben we de volgende informatie nodig:

  • De datum waarop de schade zich voordeed
  • Een korte omschrijving van de schade (waterschade, glasbreuk, schade door brand, …)
  • Foto’s en eventuele andere bewijsstukken die de schade aantonen

Bezorg ons die informatie via KBC Brussels Mobile, KBC Brussels Touch of je verzekeringsagent, en wij doen de rest!

Schade aangeven: zó gebeurd.

Persoonlijke begeleiding

Goed om te weten is dat bij KBC Brussels iedereen zich aan een persoonlijke begeleiding mag verwachten. Het speelt dus geen rol of je je KBC-Woningpolis al dan niet digitaal aangekocht hebt. Bij ons staat er bij de schadeafhandeling áltijd een KBC Brussels-verzekeringsagent klaar om je belangen te behartigen. 

Kopen of bouwen?

Plannen voor een eigen stek? En ga je kopen en renoveren, of bouwen? We zetten alle voor- en nadelen op een rijtje.
Kopen of bouwen?

Woning verkopen of eerst een nieuwe kopen?

Een nieuwe woning kopen? Dan verkoop je éérst je huidige woning. Of is het omgekeerd? Laten we de knoop even ontwarren.
Woning verkopen of eerst een nieuwe kopen?

Energiezuinig wonen hoeft niet onbetaalbaar te zijn

Energiebesparende maatregelen hoeven geen grote hap uit je budget te nemen. Ontdek hoe je de financiering spreidt.
Energiezuinig wonen hoeft niet onbetaalbaar te zijn

Eerste keer huren

Alleen gaan wonen gaat gepaard met heel wat kosten. Dankzij de persoonlijke lening voor je eerste stek kun je die spreiden. Meer details lees je hier.
Eerste keer huren