AssurCard bij je hospitalisatieverzekering

AssurCard bij je hospitalisatieverzekering

Ben je opgenomen in het ziekenhuis? Dan moet je aan het eind een stevig bedrag betalen. Ook komen bij een ziekenhuisopname een pak papieren kijken. Zowel de administratie als de betaling kun je sterk vereenvoudigen met een AssurCard.

Wat is de AssurCard?

  • De AssurCard vereenvoudigt de administratieve en financiële beslommeringen bij een ziekenhuisopname.
  • Bij elke KBC-Hospitalisatieverzekering afgesloten na 2001 is de AssurCard sowieso inbegrepen. Bij oudere polissen is dat niet altijd het geval.
  • De AssurCard ziet eruit als een bankkaart en past perfect in je portefeuille.
  • Elk verzekerd gezinslid heeft een eigen kaart.
  • Doe je een schadeaangifte via KBC Brussels Mobile of KBC Brussels Touch? Dan kun je het AssurCard-nummer ook raadplegen bij ‘Mijn aangiften’.

Wat zijn de voordelen van de AssurCard?

Bij een opname betaal je zelf niets aan het ziekenhuis. KBC Brussels betaalt je opnamefacturen rechtstreeks (derde-betalersysteem).

Het enige bedrag dat je aan KBC Brussels betaalt, is de gekozen franchise (het bedrag van de kosten die je zelf wilt dragen) en de niet-verzekerde kosten, zoals telefoon, dranken, verzorgingsproducten (bv. shampoo en zeep) en niet-aanvaarde erelonen.

AssurCard verloren: wat nu?

Om een nieuwe AssurCard aan te vragen, stuur je een e-mail naar kaartbeheerder@verz.kbc.be of bel je naar 016 24 24 24.

Wist je dat Kate je ook kan helpen met je AssurCardnummer?

Heb je je AssurCardnummer nodig? Vraag dan aan Kate: ‘Wat is mijn AssurCardnummer?’ Je vindt je digitale assistent rechtsboven in KBC Mobile.

Stel je vraag

Hoe werkt de AssurCard?

Doe je schade-aangifte in KBC Brussels Mobile, KBC Brussels Touch (alle dagen, de klok rond) of bij het callcenter Hospitalisatie op het nummer 016 24 24 24 (elke werkdag van 8 tot 12 uur en 13 tot 17 uur)

Toon je AssurCard of AssurCard-nummer aan de opnamebalie in het ziekenhuis.

KBC Brussels ontvangt de ziekenhuisfactuur en betaalt die volledig.

Heb je nog medische kosten die verband houden met je opname en gemaakt zijn binnen de voor- en nabehandelingsperiode vermeld in je polisvoorwaarden? Bezorg ze, bij voorkeur gebundeld, aan onze dienst Schaderegeling Hospitalisatie
(R. Van Overstraetenplein 2, 3000 Leuven of per mail aan schade@kbc.be).

Vermeld altijd het dossiernummer (je kenmerk).

We verrekenen de kosten en sturen je een brief met de berekening.