Veel gestelde vragen over de KBC Brussels-Antiviruspakket

Veel gestelde vragen over de KBC Brussels-Antiviruspakket

Pakketkeuze wijzigen

Je kan de KBC Brussels-Antiviruspakket aankopen/annuleren op de volgende manieren:

  1. Via KBC Brussels Touch of KBC Brussels Mobile:
    Ga naar de details van de rekening waarmee je je bijdrage voor de KBC Brussels-Antiviruspakket wilt betalen/betaalt.
    Klik op het pijltje naast KBC Brussels-Antiviruspakket in de tab 'Beheer'.
  2. Via een medewerker in je KBC Brussels-kantoor:
    Wil je graag begeleiding bij het aankopen of annuleren van de KBC Brussels-Antiviruspakket, bel dan naar KBC Brussels Live op het nummer 02 303 31 60. Onze medewerkers helpen je graag. 
 

Norton en McAfee zijn vergelijkbare antiviruspakketten. Welk pakket je het best kiest, hangt af van je persoonlijke voorkeur. Wil je graag meer informatie over de verschillende pakketten? Je vindt hier ons aanbod antivirussoftware en de systeemvereisten.  

 

De aangeboden antivirusproducten hebben een spamfunctie :

Norton:  voor ondersteunde e-mail clients
Microsoft Office Outlook
Info: https://support.norton.com/sp/en/uk/home/current/solutions/v37793624
Info client ondersteuning: https://support.norton.com/sp/en/uk/home/current/solutions/v1608238

McAfee: voor ondersteunde e-mail clients en webmail
Microsoft Office Outlook
Microsoft Outlook Express/Windows Mail
Webmail
Info: https://smarthelp.mcafee.com/help/mcafee/18.3/ui/total%20protection/en-us/GUID-38309231-AF64-4C5A-8FE0-9B6832E613C5.html

 

Helaas kun je je huidige pakket niet wijzigen.
Je kunt wel je huidige KBC Brussels-Antiviruspakket opzeggen en een nieuwe aanvragen met het gewenste pakket.
Dat brengt geen extra kosten met zich mee.

De KBC Brussels-Antiviruspakket annuleren en opnieuw aanvragen kan op de volgende manieren:

  1. Via KBC Brussels Touch of KBC Brussels Mobile:
    Ga naar de details van de rekening waarmee je je bijdrage voor de KBC Brussels-Antiviruspakket betaalt.
    Klik op het pijltje naast KBC Brussels-Antiviruspakket in de tab 'Beheer'.
  2. Via een medewerker in je KBC Brussels-kantoor:
    Wil je graag begeleiding bij het annuleren/aanvragen van de KBC Brussels-Antiviruspakket, bel dan naar KBC Brussels Live op het nummer 02 303 31 60. Onze medewerkers helpen je graag.
 

Belangrijk is dat je je e-mailadres aanpast via Touch of Mobile , onder 'Profiel' en dan 'Klantgegevens'.
Zo ben je zeker dat de volgende verlengingsmail naar het juiste e-mailadres wordt gestuurd.

 

Installeren en verlengen

Ook je gezin kan gebruikmaken van de KBC Brussels-Antiviruspakket.
Bij het installatieproces kun je het e-mailadres van je gezinsleden doorgeven. Zij kunnen dan op hun toestel de mail openen en de software installeren.

 

Je abonnement dekt toestellen met Microsoft Windows, Mac OS X en Android als besturingssysteem.
Voor IOS zijn de functionaliteiten beperkt:

McAfee: beperkte functionaliteit
WiFi Scanner¹,  Media Vault², Antidiefstal³, Websitebeveiliging⁴
Info: https://www.mcafee.com/en-us/antivirus/ios.html

Norton: beperkte functionaliteit
WiFi Scanner¹, Websitebeveiliging⁴, Apparaatbeveiliging⁵
Info: https://us.norton.com/mobile-security-for-ios

¹ Scant het beveiligingslevel van de wifi en geeft een waarschuwing.
² Je kunt bestanden achter een pincode beveiligen.
³ Je toestel vergrendelen vanop afstand in geval van diefstal en je toestel via GPS terugvinden.
⁴ Controleert de websites die je bezoekt en geeft een waarschuwing als je op onbetrouwbare sites komt.
⁵ Geeft meldingen als je apparaat niet geüpdatet is of kwetsbaarheden bevat.
 

 

Bij aankoop krijg je binnen de 24 uur een bevestigingsmail met je productcode en de instructies om je pakket te installeren.
Daarna krijg je jaarlijks, ongeveer 60 dagen vóór de vervaldatum een verlengingsmail met je nieuwe productcode.

 

De verlenging gebeurt niet automatisch. Je krijgt jaarlijks een nieuwe productcode toegestuurd via mail met als afzendadres info@cybersecurityservice.KBC Brussels.be.
Deze mail ontvang je ongeveer 60 dagen vóór de vervaldatum van je abonnement. De productcode gebruik je dan om de nieuwe licentie te activeren.

 

Hiervoor kun je terecht bij de helpdesk op het nummer 016 432 000.
Zij kunnen je begeleiden wanneer je aan je computer zit.

 

Gsm of Tablet kun je koppelen door de app op het apparaat te installeren. Dat doe je door in te loggen op je account en de installatie van daar te starten.
Online verlengen zou genoeg moeten zijn voor alle apparaten, omdat ze allen aan de account verbonden zijn.
Bij Norton lijkt dat een probleem te zijn en raden we je aan om dat voor alle apparaten ook lokaal te verlengen.
Voor pc's kan dat door in het programma rechtsboven op ‘Help’ te klikken en de optie ‘Productcode invoeren’ te selecteren.
Voor gsm's en tablets doe je dat door in de app op het menu te klikken en de optie ‘Verlengen’ aan te duiden en dan ‘Productcode invoeren’.
 

 

Vanaf oktober 2019 kun je zonder meerprijs upgraden naar de nieuwe Norton 360.
Vanaf dan zul je bij aankoop of verlenging een licentie ontvangen van Norton 360 Deluxe in plaats van Norton Security Deluxe.
Je mag deze nieuwe sleutel gewoon invoeren.
Bij verlengingen zal de Norton Security Deluxe dan automatisch geüpdatet worden naar de nieuwe Norton 360 Deluxe.
 

 

We raden je aan niet in te gaan op aanbiedingen van Norton of McAfee of zelf.
Doe je dat toch, dan loop je het risico dubbel te betalen.

 

Je kunt je abonnement en de status ervan controleren in de account van je antiviruspakket. Daar vind je ook de vervaldatum van je abonnement terug.

 

In het buitenland kun je de helpdesk bereiken op het nummer +32 16 432 000.

 

Betaling

Aankopen vanaf de tweede werkdag van de maand worden afgerekend in de daaropvolgende maand.
Stel dat je de KBC Brussels-Antiviruspakket aankoopt op 3 augustus, dan gebeurt de afrekening eind september via de bijdrage van je zichtrekening.
 

 

Aangezien je rechtstreeks aan Norton/McAfee hebt betaald, kunnen wij dit helaas niet voor jou annuleren.
Binnen 30 dagen na aankoop kunt u wel zelf de annulatie aanvragen. Neem daarvoor contact op met de klantenondersteuning van het bedrijf zelf.

 

Licentiecode (productcode)

In de e-mail die je van ons ontvangt (met als afzendadres info@cybersecurityservice.KBC Brussels.be) vind je de link naar de pagina waar je vervolgens kunt klikken op het juiste onderwerp.
Bij aankoop van de KBC Brussels-Antiviruspakket klik je eerst op "Registratie". Volg dan de stappen om je productcode in te voeren en de registratie te voltooien. Installeer vervolgens de software.
Bij verlenging klik je op "Verlenging". Volg dan de stappen om je productcode in te voeren.

 

Zodra je de nieuwe productcode hebt ontvangen, mag je deze op eender welk moment ingeven. Maar doe het zeker vóór de vervaldatum van je huidige licentie. De exacte vervaldatum vind je in je account.

 

Hiervoor kun je terecht bij de helpdesk op het gratis nummer 0800 65 65 0. Zij kunnen de mail met productcode opnieuw versturen.

 

Hiervoor kun je terecht bij de helpdesk op het gratis nummer 0800 65 65 0. Zij kunnen de mail met productcode opnieuw versturen.

 

In de account van je antiviruspakket kun je controleren of je licentie correct geactiveerd is.
Hiervoor kun je ook terecht bij de helpdesk op het gratis nummer 0800 65 65 0. Zij kunnen voor je nakijken of de productcode correct geactiveerd is.

 

Cera vennoten

Deze korting wordt automatisch verrekend.

 

De korting voor Cera-vennoten wordt ook toegekend aan klanten die al een KBC Brussels-Antiviruspakket overeenkomst hebben.
Ze wordt automatisch verrekend, je hoeft daar zelf niets voor te doen.