Laat je klanten kiezen hoe ze online betalen

Debetkaart, kredietkaart en/of betaalknop?

Laat je klanten kiezen hoe ze online betalen

Debetkaart, kredietkaart en/of betaalknop?

Makkelijk betalen is een must

Betaalmiddel, makkelijk, Belgisch, internationaal, bank, betaalknop, smartphone, webshop, e-commerce, online, betaling, debetkaart, kredietkaart

Een cruciale stap bij e-commerce is de betaling. Het is belangrijk dat je klant de betaalmethode die hij verkiest, terugvindt in je webshop, anders loop je het risico dat hij vroegtijdig afhaakt.

Welke betaalmogelijkheden je als handelaar het best in je webshop aanbiedt, hangt af van het doelpubliek. Het is aan te raden om de beschikbare betaalopties meteen op je homepage te vermelden. Mik je op Belgische klanten, dan is Bancontact/Mister Cash een must. Ook kredietkaarten zoals Visa en Mastercard aanvaarden is een goed idee. Eigenlijk verschilt de keuze voor je webshop niet van die voor je fysieke winkel. Sommige klanten willen meteen betalen met hun debetkaart, anderen geven de voorkeur aan uitgesteld betalen via hun kredietkaart. Laat hen zelf die keuze maken.

Sommige klanten willen meteen betalen, anderen uitgesteld.

Joris De Picker, Business Development Manager E/M-commerce KBC Brussels

De aangeboden betaalsystemen hebben uiteraard een invloed op de conversie in je webshop. Wie als Belgische handelaar geen Bancontact/Mister Cash accepteert, mist een stuk omzet. Laat je betalingen met een kredietkaart toe, dan trek je zowel binnen- als buitenlandse shoppers aan. Specifiek voor de Nederlandse markt is er ook iDeal, een interbancaire oplossing die gebaseerd is op overschrijvingen.

Betalen via de smartphone? Zo kopen klanten waar en wanneer ze willen.

Joris De Picker, Business Development Manager E/M-commerce KBC Brussels

Betaalknop wekt vertrouwen

Banken hebben hun eigen betaalknoppen ontwikkeld voor webshops. Die werken via een vooraf ingevulde overschrijving van de rekening van de klant naar die van de handelaar. De KBC Brussels-Betaalknop laat shoppers overigens hun betaling met maximaal twee maanden uitstellen. Het bedrag wordt wel onmiddellijk op de rekening van de handelaar gestort, zonder dat daarvoor extra kosten aangerekend worden. Bovendien kunnen je klanten de betaling via hun smartphone uitvoeren. Erg handig, want zowat iedereen heeft tegenwoordig een mobiele telefoon op zak. Wachten om te shoppen tot je je kaartlezer bij de hand hebt, is dus niet meer nodig.

Hoe verkoop ik mijn producten via internet?

Kristof De Coninck
Verkopen via een webwinkel is een goede en relatief goedkope manier om meer klanten te bedienen. Maar je moet natuurlijk wel weten hoe het werkt en hoe je eraan begint.
Hoe verkoop ik mijn producten via internet?

Ik maak mijn webshop toch gewoon zelf?

Je klanten gaan na sluitingstijd gewoon door met shoppen. Maar hoe stap je mee in die digitale wereld? Hoe ga je met je business online? Of hoe start je een onlinezaak?
Ik maak mijn webshop toch gewoon zelf?

Is jouw zaak al klaar voor de toekomst?

De toekomst zit ‘m in omnikanaal ondernemen, dat is de boodschap die KBC Brussels wil overbrengen met zijn nieuwe ondernemerscampagne. Want on- en offline gaan vandaag, meer dan ooit, hand in hand. Ontdek zelf hoe de toekomst van jouw zaak er kan uitzien!
Is jouw zaak al klaar voor de toekomst?

Wie koopt jouw producten online?

Speel je troeven uit: combineer een fysieke winkel én webshop om voor vertrouwen en herkenbaarheid te zorgen.
Wie koopt jouw producten online?