Mobiel betalen in een webshop? Het kan!

Blijf niet achter en ontdek de mogelijkheden

Mobiel betalen in een webshop? Het kan!

Blijf niet achter en ontdek de mogelijkheden

De kaartbetaling met uitsterven bedreigd?

Betalen met de smartphone is nog niet helemaal gelanceerd en de grote firma’s bestormen ons al met nieuwe innovaties (betalen met een horloge of zelfs betalen met je stem). In de praktijk loopt het allemaal iets trager, maar dat wil niet zeggen dat we er geen rekening mee moeten houden of niet 'mee' moeten zijn. Wel integendeel, want ook KBC Brussels is ervan overtuigd dat kaartbetalingen op termijn zullen verdwijnen.

Cijfers leren ons namelijk dat betalen met de smartphone groeit. Deze manier van betalen raakt meer en meer ingeburgerd en mensen die het eenmaal gewoon zijn, grijpen vaak niet meteen terug naar de klassieke kaartbetaling. We zien dat vandaag zo’n 3% van de betalingen met de smartphone gebeurt. We zien ook dat in een vertrouwde en goed geïnformeerde omgeving (consumenten die mobiel betalen kennen) dat aandeel veel hoger ligt. Zo worden voor de KBC-Betaalknop (de onlinebetaalknop van KBC Brussels in vele webshops) al 30% van de betalingen met de smartphone bevestigd.

30% van de onlinebetalingen die verlopen via de KBC-Betaalknop, wordt bevestigd met de smartphone.

Christophe Tuerlinckx, Business Development Manager Payments KBC Brussels

Smartphonebetalingen, hoe werkt dat precies?

Mobiel, kaartbetaling, smartphone, webshop, betalen, betaalmiddel

Een betaling uitvoeren met de smartphone kan op een aantal manieren, maar eentje springt er duidelijk uit: het scannen van een QR-code. Een QR-code (Quick Response) is een tweedimensionale streepjescode die de klant met de camera op zijn/haar smartphone makkelijk kan inscannen. Op die manier wordt de mobiele betaling vervolgens afgehandeld.

Dat proces kan perfect gekopieerd worden in de fysieke winkel. Zo krijgt de consument eenzelfde ervaring online en in de winkel. Ook dat draagt bij aan het vertrouwen. Een mooi voorbeeld daarvan zijn Bancontact en de KBC-Betaalknop. De online-ervaring, met een volledig mobiele betaling, kan ook worden aangeboden in de fysieke winkel.

Hoe mobiel betalen aanbieden in je webshop?

De juiste keuze van de betaalopties die je aanbiedt in je webshop, is nog altijd het belangrijkste. De klant kiest uiteraard zelf hoe hij/zij de onlineaankoop daadwerkelijk betaalt. Je kunt natuurlijk wel de mobiele betaaloplossing(en) in de kijker zetten, zodat je klanten weten dat het mogelijk is. Zo vergroot je meteen ook je bereik: klanten kunnen dan hun aankoop uitvoeren terwijl ze onderweg zijn. Welke betaalopties er mogelijk zijn in je webshop, bepaal je zelf.

In het kort

Is deze pagina nuttig voor jou? Ja Neen

Kan ik mijn klanten via domiciliëring (automatisch) laten betalen?

  • Automatische betaling via Europese domiciliëring 
  • Minder administratie voor jou
  • Minder administratie voor je klant
Kan ik mijn klanten via domiciliëring (automatisch) laten betalen?

Contant geld storten op je rekening

Munten of biljetten, waar kan je er als ondernemer mee naartoe? Stort het door naar je zakelijke rekening! Ontdek hier hoe je dat kan doen.
Contant geld storten op je rekening

Moeten je klanten mobiel kunnen betalen?

Spreek een breed publiek aan en maak het leven van je klanten makkelijker door ze mobiel te laten betalen.
Moeten je klanten mobiel kunnen betalen?

Welk type bankkaart kan ik als ondernemer best gebruiken?

Ondernemer? Dan regel je dagelijks bankzaken. Maar welke professionele betaal- of kredietkaarten gebruikt je best? Bekijk ons handig overzicht.
Welk type bankkaart kan ik als ondernemer best gebruiken?
KBC gebruikt cookies om je surfervaring aangenamer te maken. Zo kan KBC ook beter inspelen op je behoeften en voorkeuren. Door verder te surfen ga je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer info? Of wil je geen cookies?Klik hier.