Wijzigingen per 1 april 2023, tenzij anders vermeld

Hier vind je een overzicht van alle wettelijke wijzigingen.

Heb je een vraag over de wijzigingen?
Neem gerust contact met ons op via KBC Brussels Mobile. Zo weten onze experts meteen wie je bent en helpen ze je nog sneller.

Nog geen KBC Brussels Mobile? Dan kun je terecht bij onze experts van KBC Brussels Live op het nummer 02 303 31 60 en in je KBC Brussels-kantoor of -verzekeringsagentschap.

Ook jouw digitale assistent Kate kan je helpen. Tik bovenaan in KBC Brussels Mobile in de zoekbalk en stel je vraag.

We geven onze dienstverlening een stevige upgrade: vanaf maart 2023 maakt KBC Premium Banking namelijk deel uit van KBC Private Banking. Zo kunnen we nog beter de focus leggen op jouw behoeften. We heten je alvast van harte welkom in dit nieuwe verhaal!

Wat zijn de volgende stappen?
Je relatiebeheerder neemt in de loop van 2023 contact met je op om uit te leggen wat dat betekent. Belangrijk om te weten: je KBC Premium Service Overeenkomst wijzigt en heet voortaan KBC Globale Serviceovereenkomst Private Banking. De wijziging gaat in na het gesprek met je relatiebeheerder.

Dit zijn de belangrijkste wijzigingen in de serviceovereenkomst

  • Omdat je koos voor “Laten Beleggen”, wijzigt je profielbenadering naar portefeuillebenadering. Dat betekent dat we bij elk advies rekening houden met de risico’s van de individuele belegging en voortaan ook met de impact op je totale portefeuille.
  • Afhankelijk van je beleggersprofiel nodigen we je minstens 1 à 2 keer per jaar uit voor een portefeuillebespreking. We controleren dan of je portefeuille nog geschikt belegd is en bezorgen je een rapport. Als je portefeuille niet meer geschikt is of verbeterd kan worden, ontvang je onze beleggingsvoorstellen in het Overzicht van het advies.
  • Als je aandelen in je portefeuille hebt, kun je onder bepaalde voorwaarden kiezen voor de uitgebreide aandelenservice. Als je daar niet voor kiest, krijg je de basisaandelenservice tegen een basisvergoeding.
  • Je kunt voortaan afwijken van de standaard-beleggingsstrategie, in overeenstemming met je beleggersprofiel.
  • Je krijgt toegang tot een ruimer aanbod aanvullende diensten.

Je behoudt je vaste servicevergoeding en voordeeltarief op instapkosten voor fondsen tot de eerste facturatie in 2025. Vanaf dan gelden de tarieven van KBC Private Banking, die je vindt in dit overzicht. Voor de aandelenservice gelden de tarieven van KBC Private Banking vanaf je gesprek met je relatiebeheerder.

Hier vind je de volledige serviceovereenkomst of je kunt kosteloos een exemplaar opvragen bij je relatiebeheerder.

We geven onze dienstverlening een stevige upgrade: vanaf maart 2023 maakt KBC Premium Banking namelijk deel uit van KBC Private Banking. Zo kunnen we nog beter de focus leggen op jouw behoeften. We heten je alvast van harte welkom in dit nieuwe verhaal.

Wat zijn de volgende stappen?
Je relatiebeheerder neemt in de loop van 2023 contact met je op om uit te leggen wat dat betekent. Belangrijk om te weten: je KBC Premium Service Overeenkomst wijzigt en heet voortaan KBC Globale Serviceovereenkomst Private Banking. De wijziging gaat in na het gesprek met je relatiebeheerder.

Dit zijn de belangrijkste wijzigingen in de serviceovereenkomst

  • Afhankelijk van je beleggersprofiel nodigen we je minstens 1 à 2 keer per jaar uit voor een portefeuillebespreking. We controleren of je portefeuille nog geschikt belegd is en bezorgen je daarvan een rapport. Als je portefeuille niet meer geschikt is of verbeterd kan worden, ontvang je onze beleggingsvoorstellen in het Overzicht van het advies.
  • Als je aandelen in je portefeuille hebt, kun je onder bepaalde voorwaarden kiezen voor de uitgebreide aandelenservice. Als je daar niet voor kiest, krijg je de basisaandelenservice tegen een basisvergoeding.
  • Je kunt voortaan afwijken van de standaard-beleggingsstrategie, in overeenstemming met je beleggersprofiel.
  • Je krijgt toegang tot een ruimer aanbod aanvullende diensten.

Je behoudt je vaste servicevergoeding en voordeeltarief op instapkosten voor fondsen tot de eerste facturatie in 2025. Vanaf dan gelden de tarieven van KBC Private Banking, die je vindt in dit overzicht. Voor de aandelenservice gelden de tarieven van KBC Private Banking vanaf je gesprek met je relatiebeheerder.

Hier vind je de volledige serviceovereenkomst of je kunt kosteloos een exemplaar opvragen bij je relatiebeheerder.

Vanaf dan geeft KBC Brussels geen debetkaarten met Maestro-logo meer uit. Op je volgende KBC Brussels-Debetkaart staat naast het vertrouwde Bancontact-logo ook het Mastercard-logo met de rode en gele bol.

Wat betekent dat concreet?
Je hoeft niets te doen. Je ontvangt je nieuwe kaart enkele weken voordat je huidige KBC Brussels-Debetkaart vervalt, als je een vervanging aanvraagt, of als je je kaart laat blokkeren door Card Stop. Met je nieuwe KBC Brussels-Debetkaart kun je bovendien op nog meer plaatsen betalen, overal waar je het Mastercard- of Bancontact-logo ziet.

We hebben het reglement van de KBC Brussels-Debetkaart aan die wijziging aangepast. In de tekst hebben we ook verduidelijkt dat Worldline de diensten van Card Stop aanbiedt in het Nederlands, Frans en Engels. Je betaalkaart(en) blokkeren kan ook via KBC Brussels Mobile. Kate, je digitale assistent in KBC Brussels Mobile, kan je daarbij helpen.

Meer informatie vind je hier.

In de nieuwe versie hebben we onder andere de termijn voor ingrijpende wijzigingen aangepast naar 1 maand. Meer informatie vind je hier.

Ben je het niet eens met deze wijziging?
Dan kun je je KBC Brussels-Beleggersrekening voor 1 juli 2023 stopzetten. Als we voor deze datum geen reactie van je ontvangen hebben, gaan we ervan uit dat je akkoord gaat met de wijzigingen.

De nieuwe versie van de privacyverklaring vind je hier.

Helemaal vooraan in het document staat een overzicht van de wijzigingen, onder de hoofding: Vooraf: de belangrijkste wijzigingen aan deze versie van de Privacyverklaring van KBC Bank NV.