Onlinebetaalsystemen: waar let ik op?

Kies de juiste formule voor jouw webshop en klanten

Onlinebetaalsystemen: waar let ik op?

Kies de juiste formule voor jouw webshop en klanten

Net als in een offline context heb je ook online een kassasysteem nodig. Tal van leveranciers hebben oplossingen in huis, elk met hun eigen sterktes en zwaktes.

Transactiemodellen onder de loep

Transactie, formule, betaalmethode, online, e-commerce, webshop, kassasysteem

Voor onlinetransacties zijn er twee modellen op de markt. Enerzijds de spelers met opstart-, abonnements- en transactiekosten, anderzijds de partijen met enkel (hogere) transactiekosten. Welke formule moet je kiezen? Dat hangt af van jouw situatie, de sector waarin je actief bent, het aantal transacties dat je accepteert, het aandeel professionele kaarten waarmee betaald wordt in je winkel, de verdeling van debet- versus kredietkaarten, enz. Laat je daarom goed adviseren!

information-expr-quote--glyph
De juiste oplossing hangt af van je zaak en klanten.

Joris De Picker, Business Development Manager E/M-commerce bij KBC Brussels

De juiste betaalmethoden aanvaarden

Veel landen hebben eigen, regionale betaalmethoden. In België is dat Bancontact/MisterCash, in Nederland iDeal, Frankrijk heeft Carte Bancaire en Duitsland Giropay. In je zaak kan Bancontact/MisterCash misschien perfect volstaan, maar in regio’s waar veel buitenlandse bezoekers over de vloer komen, zijn de kredietkaarten Visa en Mastercard een absolute must. Trek je zelfs klanten aan uit de Verenigde Staten? Bekijk dan zeker American Express als aanvulling op je aanbod van betaalmethoden.

Is jouw zaak al klaar voor de toekomst?

De toekomst zit ‘m in omnikanaal ondernemen, dat is de boodschap die KBC Brussels wil overbrengen met zijn nieuwe ondernemerscampagne. Want on- en offline gaan vandaag, meer dan ooit, hand in hand. Ontdek zelf hoe de toekomst van jouw zaak er kan uitzien!
Is jouw zaak al klaar voor de toekomst?

Virtuele winkel, reële risico’s

Heb je een webshop? Met een goede voorraadopslag, verzending en verzekering beperk je de bijhorende gevaren.
Virtuele winkel, reële risico’s

Kleine ondernemingen makkelijk doelwit voor hackers

Hackers richten hun pijlen niet alleen op multinationals. Ook zelfstandigen lopen gevaar. Ontdek dus snel onze verdedigingstechnieken.
Kleine ondernemingen makkelijk doelwit voor hackers

Hoog tijd voor e-commerce

Meer en meer consumenten kopen online. Volg de trend en doe via een webshop of marktplaats aan e-commerce.
Hoog tijd voor e-commerce
We gebruiken cookies en soortgelijke technologieën om je een goedwerkende website aan te bieden die je surfervaring aangenamer maakt. We kunnen de website ook aanpassen aan je behoeften en je voorkeuren. Door verder te surfen, ga je akkoord met het plaatsen van deze cookies. Wil je meer info? Of wil je dit niet?Klik hier.