Onlinebetaalsystemen: waar let ik op?

Kies de juiste formule voor jouw webshop en klanten

Onlinebetaalsystemen: waar let ik op?

Kies de juiste formule voor jouw webshop en klanten

Net als in een offline context heb je ook online een kassasysteem nodig. Tal van leveranciers hebben oplossingen in huis, elk met hun eigen sterktes en zwaktes.

Transactiemodellen onder de loep

Transactie, formule, betaalmethode, online, e-commerce, webshop, kassasysteem

Voor onlinetransacties zijn er twee modellen op de markt. Enerzijds de spelers met opstart-, abonnements- en transactiekosten, anderzijds de partijen met enkel (hogere) transactiekosten. Welke formule moet je kiezen? Dat hangt af van jouw situatie, de sector waarin je actief bent, het aantal transacties dat je accepteert, het aandeel professionele kaarten waarmee betaald wordt in je winkel, de verdeling van debet- versus kredietkaarten, enz. Laat je daarom goed adviseren!

De juiste oplossing hangt af van je zaak en klanten.

Joris De Picker, Business Development Manager E/M-commerce bij KBC Brussels

De juiste betaalmethoden aanvaarden

Veel landen hebben eigen, regionale betaalmethoden. In België is dat Bancontact/MisterCash, in Nederland iDeal, Frankrijk heeft Carte Bancaire en Duitsland Giropay. In je zaak kan Bancontact/MisterCash misschien perfect volstaan, maar in regio’s waar veel buitenlandse bezoekers over de vloer komen, zijn de kredietkaarten Visa en Mastercard een absolute must. Trek je zelfs klanten aan uit de Verenigde Staten? Bekijk dan zeker American Express als aanvulling op je aanbod van betaalmethoden.

Is deze pagina nuttig voor jou? Ja Neen

Past jouw website op een smartphone?

Mik op de mobiele gebruikers met behulp van een responsive design. Zo is je website mooi op elk apparaat.
Past jouw website op een smartphone?

Webshop & wetgeving

Ontdek de regels en wetgeving rond 'online verkoop' in België.
Webshop & wetgeving

Virtuele winkel, reële risico’s

Heb je een webshop? Met een goede voorraadopslag, verzending en verzekering beperk je de bijhorende gevaren.
Virtuele winkel, reële risico’s

Ik maak mijn webshop toch gewoon zelf?

Je klanten gaan na sluitingstijd gewoon door met shoppen. Maar hoe stap je mee in die digitale wereld? Hoe ga je met je business online? Of hoe start je een onlinezaak?
Ik maak mijn webshop toch gewoon zelf?
We gebruiken cookies en soortgelijke technologieën om je een goedwerkende website aan te bieden die je surfervaring aangenamer maakt. We kunnen de website ook aanpassen aan je behoeften en je voorkeuren. Door verder te surfen, ga je akkoord met het plaatsen van deze cookies. Wil je meer info? Of wil je dit niet?Klik hier.