Laat je klanten kiezen hoe ze online betalen

Debetkaart, kredietkaart en/of betaalknop?

Laat je klanten kiezen hoe ze online betalen

Debetkaart, kredietkaart en/of betaalknop?

Makkelijk betalen is een must

Betaalmiddel, makkelijk, Belgisch, internationaal, bank, betaalknop, smartphone, webshop, e-commerce, online, betaling, debetkaart, kredietkaart

Een cruciale stap bij e-commerce is de betaling. Het is belangrijk dat je klant de betaalmethode die hij verkiest, terugvindt in je webshop, anders loop je het risico dat hij vroegtijdig afhaakt.

Welke betaalmogelijkheden je als handelaar het best in je webshop aanbiedt, hangt af van het doelpubliek. Het is aan te raden om de beschikbare betaalopties meteen op je homepage te vermelden. Mik je op Belgische klanten, dan is Bancontact/Mister Cash een must. Ook kredietkaarten zoals Visa en Mastercard aanvaarden is een goed idee. Eigenlijk verschilt de keuze voor je webshop niet van die voor je fysieke winkel. Sommige klanten willen meteen betalen met hun debetkaart, anderen geven de voorkeur aan uitgesteld betalen via hun kredietkaart. Laat hen zelf die keuze maken.

Sommige klanten willen meteen betalen, anderen uitgesteld.

Joris De Picker, Business Development Manager E/M-commerce KBC Brussels

De aangeboden betaalsystemen hebben uiteraard een invloed op de conversie in je webshop. Wie als Belgische handelaar geen Bancontact/Mister Cash accepteert, mist een stuk omzet. Laat je betalingen met een kredietkaart toe, dan trek je zowel binnen- als buitenlandse shoppers aan. Specifiek voor de Nederlandse markt is er ook iDeal, een interbancaire oplossing die gebaseerd is op overschrijvingen.

Betalen via de smartphone? Zo kopen klanten waar en wanneer ze willen.

Joris De Picker, Business Development Manager E/M-commerce KBC Brussels

Betaalknop wekt vertrouwen

Banken hebben hun eigen betaalknoppen ontwikkeld voor webshops. Die werken via een vooraf ingevulde overschrijving van de rekening van de klant naar die van de handelaar. De KBC-Betaalknop laat shoppers overigens hun betaling met maximaal twee maanden uitstellen. Het bedrag wordt wel onmiddellijk op de rekening van de handelaar gestort, zonder dat daarvoor extra kosten aangerekend worden. Bovendien kunnen je klanten de betaling via hun smartphone uitvoeren. Erg handig, want zowat iedereen heeft tegenwoordig een mobiele telefoon op zak. Wachten om te shoppen tot je je kaartlezer bij de hand hebt, is dus niet meer nodig.

Is deze pagina nuttig voor jou? Ja Neen

Hoe moet je pakjes verzenden?

Lever je thuis, via een afhaalpunt of pakjesautomaat? De juiste levermethode zorgt voor een tevreden klant.
Hoe moet je pakjes verzenden?

Heb je echt een app nodig?

Is een mobiele app een meerwaarde voor jouw onderneming? Onderzoek het snel met behulp van deze checklist.
Heb je echt een app nodig?

Hoe investeer ik in het digitale tijdperk?

Tegenwoordig zegen we niet meer dat we ‘op het internet gaan’. We zijn altijd verbonden. We hebben de wereld in onze broekzak of handtas. Wist je dat tegen eind 2015 meer mensen Google gebruiken op hun smartphone dan op hun laptop? Google zegt dat. Sowieso is het duidelijk: investeren in digitaal is een must.
Hoe investeer ik in het digitale tijdperk?

Past jouw website op een smartphone?

Mik op de mobiele gebruikers met behulp van een responsive design. Zo is je website mooi op elk apparaat.
Past jouw website op een smartphone?
We gebruiken cookies en soortgelijke technologieën om je een goedwerkende website aan te bieden die je surfervaring aangenamer maakt. We kunnen de website ook aanpassen aan je behoeften en je voorkeuren. Door verder te surfen, ga je akkoord met het plaatsen van deze cookies. Wil je meer info? Of wil je dit niet?Klik hier.